Köpvillkor

Leverans:
Leveranstid:
Din order skickas normalt inom 1-6 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning (därefter tillkommer 1-3 arbetsdagar för fraktbolaget att leverera varan). Observera att vid kortveckor (helger) kan leveranstiden bli något längre då leverantörer, speditörer och lager har stängt. Beställ därför i god tid. Har du bråttom så finns vi här för att besvara din fråga och rådgöra leveransalternativ och leveranstider – skicka e-post.

Fraktavgift (inom Sverige):
Fraktavgift tillkommer. Fraktkostnaden beräknas automatiskt när en vara läggs i varukorgen. Lägger du till eller tar bort varor i varukorgen kan fraktsättet ändras beroende på antal produkter, vikt samt dess volym.

Leveranssätt:
Leverans av beställda varor sker med fraktbolag. Din beställning skickas till närmaste frakt-ombud eller till din brevlåda.

Transportansvar:
– Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga.
– Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador/Felexpediering:
Om skadan är synlig ska du som kund anmäla detta direkt till postombudet vid mottagandet av försändelsen. Då varan är överlämnad hos kund kan vi inte ta ansvar, så vid tydliga eller stora skador rekommenderar vi er som kund att vägra att ta emot paketet. Be chauffören/ombudet göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln.
Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till vår kundservice samt att du som mottagre av godset gör en skadeanmälan hos respektive fraktbolag. Spara alltid emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. Detta är ett krav för att vi skall kunna skicka ut en ny vara till dig. En produkt som är felaktigt levererad bör anmälas snarast möjligt till CaraTech AB
För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot speditören behöver du som kund anmäla skadat gods per omgående. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Ej uthämtade paket:
Om vi får tillbaka paket som ej blivit uthämtade, förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader á 495 kr.

Leveransförsening:
Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon. Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.

Kostnader för tilläggstjänster (Postnord):
Ändring av mottagare – Samma adress = 375 kr.
Ändring av adress – Samma mottagare = 375 kr.
Förlängd liggtid hos ombud = 375 kr.

Köp:
Avtal om köp ingås när du väljer att klicka i ”Slutför köp” i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Därför kan vi ha svårt att ändra eller makulera ordrar som redan är lagda. Vid eventuella felaktigheter t ex pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering kan du avboka din beställning utan kostnad.
CaraTech AB ingår endast avtal med myndig person (18 år).

Garanti:
Privatpersoner:
1 års garanti, övriga villkor enligt konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

Företag:
30 dagar enligt köplagen.

Pris:
I alla priser ingår moms med 25%. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Betalning:
Privatperson: Du slutför först ditt köp i kassan och väljer därefter något av betalsätten som presenteras.
Företag: För företag kan vi kan erbjuda 14 dagars faktura. Är du ny kund vänligen kontakta CaraTech AB via e-post eller telefon.

Återbetalning:
Privatperson: I de fall återbetalning blir aktuellt sker detta i första hand genom samma betalsätt som användes vid betalning.
Företag: Företag som handlat med betalsätt faktura får kreditnota sänd per e-post från CaraTech AB

Ångerrätt (Gäller ej företag):
Vi tillämpar reglerna i Distansavtalslagen där du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet. Varan måste returneras i oanvänt skick i originalförpackning. Du som kund står alltid för returfrakten.
Vänligen använd skyddsplast för att ej skada originalemballage vid tejpning.

Returadress:
CaraTech AB
Ullstorpsvägen 12
58394 Nykil

– Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss.
– CaraTech AB kommer ej att lösa ut paket mot postförskott/efterkrav.
– Om du är osäker så kontakta oss på retur@caratechab.com

Reklamationsrätt:
CaraTech AB tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta CaraTech AB som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via e-post på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig.
När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar således inget för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.
Kontakt vid reklamation: E-postadress retur@caratechab.com

Sekretess & Säkerhet (GDPR):
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer.
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig så som transport och fakturering. Detta innebär att information om dig kan lämnas vidare till aktuell betalningslösnings partner samt aktuell logistikpartner.
Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig raderas.

Vi använder cookies för att förbättra vår webbplats och din upplevelse. Genom att besöka vår sida och stanna kvar, accepterar du vår policy gällande cookies.

Tvist:
Klagomål eller synpunkter avseende CaraTech ABs tjänster eller produkter bör meddelas till CaraTech AB via e-post eller telefon.

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

Kontakt:
CaraTech AB
Ullstorpsvägen 12
58394 Nykil

Vid frågor kontakta CaraTech AB via e-post contact@caratechab.com

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och enstaka prisfel i tryckt material och på våra hemsidor.
Vi reserverar oss för att artiklar som visas kan utgå.

Outside Sweden
CaraTech AB (559263-3456) is a Swedish registered company, therefore we apply Swedish laws and regulations. 
– 18 years age limit
– Warranty, 1-2 years according to Consumer Purchases Act
– 2-10 days delivery